Türkiye’de sağlıkta kalite çalışmalarının temelleri, 2003 yılında “Sağlıkta Dönüşüm Programı” kapsamında başlatılan çalışmalara dayanmaktadır.
Dünyada hasta bakım kalitesinin optimal düzeyde geliştirilmesi, güvenli bir hasta bakım çevresinin yaratılması, hasta ve çalışanlara yönelik risklerin en aza indirilmesi, kalite iyileştirme ve hasta güvenliğinin sürekliliğinin sağlanması amacıyla bir dizi hasta ve organizasyonel yapı odaklı kalite sistemi geliştirilmiş ve bu sistemler aracılığı ile sağlık kurumlarının performansları değerlendirilmeye başlanmıştır.
Bu prensiplerle gerçekleştirilen yoğun çalışmalar sonucunda, SKS Hastane Seti (Versiyon-4) revize edilerek, SKS-Hastane (Versiyon-5) hazırlanmış ve sağlık hizmeti sunucularının kullanımına sunulmuştur.
SKS-Hastane (Versiyon-5) standardı kapsamında sağlık tesisimizde Kalite Yönetim Birimi oluşturulmuş ve Kalite Yönetim Biriminin Görevleri aşağıda belirtilmiştir.
KALİTE YÖNETİM BİRİMİNİN GÖREVLERİ
- SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
- Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
- Öz değerlendirmeleri yönetmek.
- Güvenlik Raporlama Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
- Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
- Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.) yönetmek.
- SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.
- Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.
- SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.